lauantai 13. kesäkuuta 2009

Kesäloma...

Penni melkein malttaa pysyä paikallaan

Ai että on mukavaa. Maanantaina vielä olin töissä, mutta sitten olenkin lomaillut. Pari päivää ihan vain huilasin, viikonlopun kun olin niin töissä, niin piti vähän palautua. Sitten talo näytti just siltä että oon ollu vain töissä, nyt on siivottu, ja sotkettu ja sivottu.. (myöhemmin tästä lisää) Olohuoneeseen tein paremman siivouksen, pesin lintujen häkinpohjat, pyyhin pölyt ja kuinkas muuten, järjestin kasveja uuteen järjestykseen ja vähän yhdistelin ruukkuja. (Pitääkin käydä shoppailemassa uusia ruukkuja, vielä tarvisin pari isompaa että vois muutaman pienen yhdistää samaan..)

Keskiviikkona leivoin ruisleipää. Meni tosi hienosti, olin mopannut lattiat putipuhtaiksi aamupäivällä. Meni noin 30sek, ja Penni oli tehnyt lattiaan tassun jälkiä. Kun leivoin, varisi lattialle jauhoja. Kun lämmitin leivin uunin, uuni savutti aluksi sisälle, joten piti avata ikkuna-> kukkaruukku tippui lattialle ja multaa pitkin lattiaa. Kun uuni oli lämmin, piti se tietenkin luutia männyn oksa luudalla ja roiskaisin lattialle tuhka vettä.. Tästä kaikesta päättelin että:

"Siivousten välillä pitää sotkea, jotta siivous näkyy jossain."

Ja jäätelöä olen syönyt tietenkin ja nukkunut päikkäreitä ja lueskellut lehtiä jne. Laiskotellut. Mä tuossa laskeskelin että tää on ehkä mun ensimmäinen ja viimeinen näin pitkä palkallinen loma. Siis tämän kuun loppuun asti. Joten pitää ottaa ilo irti ja nauttia joka hetkestä. (Tosin olen kyllä menossa jo maanantaina auttamaan Villeä rehunteossa.) Ilkka on meillä tämän viikon ja ovat Villen kanssa tehneet rehua.

Ainiin.. hinasin tuolta tilalta yhden vanhan rukin tänne ja olen koittanut saada sen pelittämään. Edellisestä kehräyksestä on tosiaan vuosia ja silloin oli rukki täydessä toiminta valmiudessa että ei tarvinnut kuin alkaa kehrätä. Nyt mulla on ollu vähän ongelmaa, rukki ei halua vetää lankaa rullall , rulla vain tahtoo pyöriä kokoajan. Mulla on nyt huonoa narua tohon hommaan. Katsoo jostain vaikka kalastajalankaa, se sopii ainakin paremmin kuin tuo mikä on "vain jotain narua". (Rukista puuttui siis kaikki narut.) Eli tämä projekti on lähtenyt etenemään hitaasti, mutta epävarmasti. (Vai miten se nyt oli.)

Tähän loppuun muutama tänään otettu kuva, kuten lupasin.


Omenapuu taustalla, suihkulähde ja koirat
Ilokseni suihkulähteen ympärille metsästä siirtämäni saniaiset lähtivät keväällä kasvamaan.


Pihakuvaa..
Kitkin kivien välistä kaiken muun pois, mutta jätin valkoapilan. Se on ihan hauskan näköinen tuolla väleissä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti