maanantai 5. lokakuuta 2009

Penni on paras!

Penni on niin taitava ja fiksu ja ja ja.. :D Siittä on oikeesti jo apua navetalla ja lampaiden paimennuskin sujuu aina vain paremmin. Penni kiertää lampaiden taakse ja pysyykin siellä jo välillä. Eikä Penni pelkää mitään. Jalkoihin se ei jää, varoo ja väistää kyllä sen verran mikä on terveellistä, mutta komentaa kyllä jästipäisempääkin hiehoa ja Valtterikin on ollut mukana paimennuksessa eikä oo aiheuttanu ongelmia. Laitoin Valtterin kiinni siksi aikaa kun liikuteltiin muita laitumella, sitten Valtteri oppi että jos mulla on riimun naru kädessä, on parempi liikkua kiltisti eteenpäin tai joutuu kiinni ja nyt se ei enää oo ollenkaan pahana paimennus touhusta. Valtterihan oli aluksi sitä mieltä, että epäilyttävää toimintaa, parempi suojella koko laumaa puskemalla sekä koiraa että ihmistä. Penniä se ei päässyt osumaan, mutta mulla oli muutaman kerran jalat mustelmilla.

Totsi, Niki ja Kira ovat Ylöjärvellä hoidossa mun vanhemmilla. Kaks lintuhäkkiä on liian paljon yhteen olohuoneesee, eikä tuo meidän yläkerran remontti oo taas edenny yhtään. Sitten kun saadaan sinne lisää tilaa normi olohuone tavarat (tv, sohvat, kirjahyllyt ym) muuttaa ylös, alakerran olkkari muuttuu täysin vain mun viidakoksi. Mulla on jo visio isommasta terraariosta konnilla, noin neljännes huoneen kokoisesta lintuhäkistä, akvaariosta, huonekasveista, sisävesiaiheista... Mutta nyt mun tätyy valitettavasti pitää noita harmillisia huonekaluja siellä.. ;) Niinpä tarjosin äitille paria lintua hoitoon ja ne olivat erittäin tervetulleita, kun talo on nyt nin hiljainen, kun viimeinenkin meistä lapsista on lähtenut ammattikouluun pois kotoa. Yleisön pyynnöstä myös Totsi jäi lainaan.

Ponilassa taidetaan siirtyä talvikauteen. Kelit näyttää jo niin talvisilta että puheltiin tuossa, että otetaan iltapäivällä lauma tänne ponilaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti